교학파트

?

단축키

Prev이전 문서

Next다음 문서

크게 작게 위로 아래로 댓글로 가기 인쇄
?

단축키

Prev이전 문서

Next다음 문서

크게 작게 위로 아래로 댓글로 가기 인쇄

<2020-2학기 학부 및 일반대학원 등록금 분할납부 신청안내>

     

[신청 기간]

▶ 2020. 6. 29(월) 09:30 ~ 2020. 8. 14(금) 17:00까지 

 

[분할납부 불가대상]

▶ 2020-2학기 신입생편입생재입학생 (첫 학기만 불가)

▶ 정부학자금 대출 신청자

▶ 대학원 계약학과 학생 및 신청학점 없는 연구지도 신청자 (등록금의 12/100납부자)

▶ 2020-1학기 분납 미납 취소자

▶ 4회 신청자 중 등록금의 3/4이상 장학 수혜자 및 학기초과 감면을 받는자

▶ 2회 신청자 중 등록금의 1/2이상 장학 수혜자 및 학기초과 감면을 받는자

 

[신청 및 변경 절차]

▶ 학사포탈(portal.yonsei.ac.kr) → 로그인 → 학사관리(등록금 납부→ 등록 → 분납신청/취소

 

[분할납부 기간 및 방법]

     

분납 횟수 

등록기간

등록금액

등록방법

2회 신청

1

2020. 8. 21. ~ 8. 27. 17:00

전공별 수업료의 50%+자율경비

우리은행 

가상 계좌 입금

(신용카드 납부 불가)

2

2020. 10. 8. ~ 10. 12. 17:00

전공별 수업료의 50%

4회 신청 

1

2020. 8. 21. ~ 8. 27. 17:00

전공별 수업료의 25%+자율경비

2

2020. 9. 18. ~ 9. 21. 17:00

전공별 수업료의 25%

3

2020. 10. 8. ~ 10. 12. 17:00

4

2020. 10. 30. ~  11. 2. 17:00

     

*매회 납부 마감일 마감 시한은 17:00로 제한되오니 유의하시기 바랍니다.

     

[유의사항]

▶ 분할납부 신청시등록금 신용카드 납부, 한국장학재단 대출은 불가함(분납을 취소해도 불가함)

▶ 복학예정자는 복학신청 이전이라도 분할납부를 원할 경우 미리 신청해야 함

▶ 외화송금의 경우 등록기간 2~3일 이전에 송금하되 수수료 및 환율에 따른 불이익을 줄이기 위해 5~10%정도 금액을 추가 송금하는 것이 안전함 (차액은 추후 반환 됨)

▶ 1차 납부 기간에 미납 시 분할납부가 취소되며추가등록 기간(2020. 9. 9. ~ 9. 11.)에 전액납부 

▶ 각 차수별 등록금 미납 시분납은 취소되며 잔액 전액을 즉시 납부하지 않을 경우 학칙에 따라 해당학기 이수 불가 (다음 차수 이월 불가)

▶ 미납 발생 시 2021-1학기 분납 신청이 제한됨

▶ 신청이 완료되면 신청화면 상단에 신청일자 및 시간이 붉은색으로 표시되니 확인요망 

▶ 분할납부 신청은 지정된 기간만 가능하며 조건 미달 시 분납신청이 자동으로 취소됨

▶ 학기초과자장학금 수혜자의 경우 

분할납부 금액은 전공별 수업료 총액을 기준으로 계산(본인의 납부 금액 기준이 아님)

감면액 및 장학금액은 분할납부 마지막 회차부터 차감되어 적용

등록금 4,120,000분할납부 4회 신청 후 1/2장학금 적용 시,

분할납부 발행: 1,030,000원씩 4회 분납 

장학금 적용: 3, 4회차 분이 차례로 차감되며 1, 2회차에만 1,030,000원씩 납부

 

※ 홈페이지 [학사지원– [등록금] - [등록금납부/반환] - [분할납부]에서 자세한 사항 확인

 

연 세 대 학 교 총 무 처 장

<2020-2nd Semester Instruction of Tuition Installment Plan(TIP) for Undergraduate and General graduate school>

     

[Application period]

▶ 2020. 6. 29(Mon) 09:30 ~ 2020. 8. 14(Fri) 17:00

     

[Students NOT qualified for TIP]

▶ Freshmen, Re-admitted students, Transfer students for 2020 Autumn (only the first semester)

▶ Students who have applied for a government guaranteed students loan

▶ Students who have applied for research guidance without registered credit (12/100 payment)

▶ Students who fail to make one of payments during 2020-1st tuition installment plan

▶ For 4 installment, scholarship or extra semester reducement of an amount greater than 3/4 of tuition.

▶ For 2 installment, scholarship or extra semester reducement of an amount greater than 1/2 of tuition.

     

[Application and change procedures]

▶ Visit Yonsei portal system (http://portal.yonsei.ac.kr/main/indexe.jsp→ Tuition and payment → Registration → Installment Payment 

     

[Periods and methods of TIP]

- Select 2 installments or 4 installments 

     

Number of

Installment 

Registration Period

Tuition

Registration 

Method

2

Installments

1st

2020. 8. 21. ~ 8. 27. 17:00

50% of tuition + 

Miscellaneous fees

Deposit in Woori Bank virtual account 

(Credit card not available)

2nd

2020. 10. 8. ~ 10. 12. 17:00

50% of tuition

4

Installments 

1st

2020. 8. 21. ~ 8. 27. 17:00

25% of tuition + 

Miscellaneous fees

2nd

2020. 9. 18. ~ 9. 21. 17:00

25% of tuition

3rd

2020. 10. 8. ~ 10. 12. 17:00

4th

2020. 10. 30. ~  11. 2. 17:00

     

* Please keep in mind that deadline for each payment is 17:00 on last day of each period 

     

[Please Note]

▶ Credit card payments and Government guaranteed students loan are not available for TIP applicants 

▶ Overseas remittance must be registered within scheduled payment period. (remittance has to be received by Korean bank within each payment period)

▶ Due to bank charges and exchange rates, students are strongly advised to remit 5~10% more to prevent any disadvantages for oversea remittance. Remaining balance will be returned 

▶ Students returning to school can apply for the installment payment plan before applying to return

▶ If students fail to make the first payment, TIP will be canceled automatically and the full balance must be paid within the additional application period (2020. 9. 9. ~ 9. 11.)

▶ If students fail to make a payment during each scheduled period, application for the TIP will be cancelled automatically and the full remaining balance must be paid immediately(next business day). If not, students will be prohibited from completing the relevant semester according to school regulations (NOT CARRIED OVER TO NEXT PAYMENT)

▶ TIP for 2021-1st will be prohibited for students who have not make their scheduled payment

▶ If the application is complete, the date and time of application will be displayed at the top of screen. 

▶ Applying for TIP is only available during designated period. If an application is not qualified, TIP will automatically cancelled without notice. Therefore, please check out the terms and conditions 

▶ In case of students taking extra semester and beneficiaries of scholarships

- Amount of TIP should be calculated on the basis of full tuition (not one’s tuition)

- If students receive reduction, the amount of reduction will be deducted from the final payment

     

Vice President for General Affairs,

Yonsei University 


  1. 2024-1학기 학위논문 연구계획서 제출 및 논문심사 일정 안내

    Date2024.02.06 By교학 Views136
    read more
  2. [대학원] 원주의과대학 학과별 교육과정표/ Internal Regulations and Curriculum

    Date2022.02.11 By교학 Views2181
    read more
  3. 대학원_2017년도 2학기 학위논문 연구계획서 제출 및 논문심사일정 안내

    Date2017.08.29 By원주의과대학 Views26811
    Read More
  4. ★[긴급] 원주의과대학 코로나 19 대응지침 안내

    Date2020.02.24 By대학원 Views24163
    Read More
  5. Notice_Taking Gender-Based Violence Prevention Programs by the Graduate Students

    Date2018.09.07 By원주의과대학2 Views15157
    Read More
  6. 대학원_Thesis Submission Guide for Feb. 2019 Graduates/the survey of the KRIVET for a new doctoral degree from Korea

    Date2018.12.14 By원주의과대학2 Views6173
    Read More
  7. 대학원_연세대학교 원주캠퍼스 TOEFL ITP(기관토플) 시행 일정(1차, 접수기간 ~5/14, 시험 5/19)

    Date2018.04.04 By원주의과대학 Views3783
    Read More
  8. 대학원_통합중단 안내/Notice_Termination of Joint Degree_20182

    Date2018.10.10 By원주의과대학2 Views3075
    Read More
  9. 대학원_신청기간연장_통합중단 신청안내/Notice_Termination of Joint Degree_20202(1/18/2021)

    Date2020.10.21 By대학원 Views2936
    Read More
  10. 대학원_2020학년도 융합형의사과학자양성 사업_추가모집

    Date2020.10.28 By대학원 Views2841
    Read More
  11. 대학원_ 2015-후기 연세대학교 대학원 합격자 안내서

    Date2015.08.05 By대학원 Views2574
    Read More
  12. 대학원_2020학년도 하반기 연세대학교 TOEFL ITP(기관토플) 시행 안내 (입시지원자 10/17, 재학생 11/28)

    Date2020.09.15 By대학원 Views2433
    Read More
  13. 대학원_2019년도 1학기 학위논문 연구계획서 제출 및 논문심사일정 안내/ Graduate Research Thesis Proposal Submission and Evaluation Schedule Spring 2019

    Date2019.02.08 By원주의과대학2 Views2418
    Read More
  14. 2015-2학기 연세대학교 대학원생 우수논문 공모 요강/Graduate School of Yonsei University Thesis Award Fall 2015

    Date2015.08.06 By대학원 Views2374
    Read More
  15. 대학원_2020학년도 2학기 대학원 영어논문 지원사업 실시 안내

    Date2020.10.20 By대학원 Views2348
    Read More
  16. 대학원_코로나19 방역 강화를 위한 마스크 착용 의무화 행정명령 안내/Administrative order on the compulsory wearing of masks to strengthen measure to prevent the spread of Corona-19

    Date2020.08.27 By대학원 Views2317
    Read More
  17. 대학원_2020-2학기 연세대학교 대학원생 우수논문 공모 요강/Graduate School of Yonsei University Thesis Award Fall 2020

    Date2020.09.04 By대학원 Views2305
    Read More
  18. 대학원_2021년도 1학기 융합형 의사과학자 양성 사업 설명회 개최(10/27) 안내

    Date2020.10.21 By대학원 Views2288
    Read More
  19. 대학원 기관토플 안내 (2020. 04. 11(토) 시행 예정)_신촌

    Date2020.02.17 By대학원 Views2261
    Read More
  20. 대학원 기관토플 안내 (2015. 9. 12(토) 시행)_서울

    Date2015.08.05 By대학원 Views2227
    Read More
  21. 대학원_융합형 의사과학자 양성 프로그램 신청 안내

    Date2020.09.10 By대학원 Views2181
    Read More
Board Pagination Prev 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... 30 Next
/ 30