교학파트

?

단축키

Prev이전 문서

Next다음 문서

크게 작게 위로 아래로 댓글로 가기 인쇄
?

단축키

Prev이전 문서

Next다음 문서

크게 작게 위로 아래로 댓글로 가기 인쇄

<2022-2학기 일반대학원 등록금 분할납부 신청안내>

 

[신청 기간]

▶ 2022. 6. 27.(월) ~ 2022. 8. 12.(금) (기간 종료 후 신청 불가)

 

 

[분할납부 불가대상]

1. 2022-2학기 신입생, 편입생, 재입학생 (첫 학기)

2. 정부학자금 대출 신청자 (분할납부 1차 금액 납부 후에는 분납 취소 후 학자금 대출로의 전환 불가)

3. 대학원 계약학과 학생 및 신청학점 없는 연구지도 신청자 (등록금의 12/100납부자)

4. 직전학기 분납 미납자

5. 4회 신청자 중 등록금의 3/4이상 장학 수혜자 및 학기초과 감면을 받는자

6. 2회 신청자 중 등록금의 1/2이상 장학 수혜자 및 학기초과 감면을 받는자

 

 

[신청 및 변경 절차]

학사포탈(portal.yonsei.ac.kr) → 로그인 → 학사관리(등록금 납부) → 등록 → 분납신청/취소

 

 

[분할납부 기간 및 방법]

구분

등록금 납부 기간

등록금액

등록방법

2회 신청

1차

2022. 8. 19 ~ 8. 25. 17:00

전공별 수업료의 50%+자율경비

우리은행

가상 계좌 입금

(신용카드

납부 불가)

2차

2022. 10. 14. ~ 10. 17. 17:00

전공별 수업료의 50%

4회 신청

1차

2022. 8. 19 ~ 8. 25. 17:00

전공별 수업료의 25%+자율경비

2차

2022. 9. 23. ~ 9. 26. 17:00

전공별 수업료의 25%

3차

2022. 10. 14. ~ 10. 17. 17:00

4차

2022. 10. 28. ~ 10. 31. 17:00

* 마감시간(마지막 날짜 17시 정각) 이후 납부 불가하며, 분납이 취소되오니 유의 바랍니다..

 

 

[유의사항]

▶ 분할납부 신청 시, 등록금 신용카드 납부 불가함 (분납을 취소해도 신용카드 납부로의 전환 불가)

▶ 복학예정자는 복학신청 이전이라도 분할납부를 원할 경우 미리 신청해야 함

▶ 1차 납부 기간에 미납 시 자동으로 분납 신청이 취소되며, 추가등록 기간(2022. 9. 8. ~ 9. 14.)에 등록금 전액을 납부해야 함

▶ 각 차수별 분납액 미납 시 분납은 자동으로 취소되며 잔액 전액을 즉시 납부하여야 함. 잔액 납부 미이행 시에는 미등록으로 간주되며 학칙에 따라 학기 이수가 불가함 (이월 납부 불가)

▶ 분납 신청기간 마감 후 분납을 취소하거나, 분할납부 미납 발생 시에는 다음학기 분납 신청이 제한됨

 

▶ 학기초과자, 장학금 수혜자의 경우 납부 금액 확인

- 분할납부 금액은 전공별 수업료 총액을 기준으로 계산(본인의 납부 금액 기준이 아님)

- 감면액 및 장학금액은 분할납부 마지막 회차부터 차감되어 적용

   예1) 등록금 4,120,000원, 분할납부 4회 신청자가 100만원 장학금 수령 시(납부총액 3,120,000원)

   → 1차: 1,030,000원 납부/ 2차: 1,030,000원 납부/ 3차: 1,030,000원 납부, 4차: 30,000원 납부

   예2) 등록금 3,600,000원, 분할납부 4회 신청자가 2/3 감면 받는 경우 (납부총액 1,200,000원)

   → 1차(본등록기간): 900,000원 납부 / 2차: 300,000원 납부/ 3, 4차: 납부 금액 없음

 

▶ 외화송금의 경우 등록기간 중 납부가 되도록 하며 수수료 등을 감안하여 납부할 것 (차액(초과납부금액) 은 추후 반환됨)

▶ 신청이 완료되면 신청화면 상단에 신청일자 및 시간이 붉은색으로 표시되니 필히 확인요망 

▶ 분할납부 신청은 지정된 기간만 가능하며 조건 미달 시 분납신청이 자동으로 취소됨

 

 

※ 홈페이지 [학사지원] – [등록금] - [등록금납부/반환] - [분할납부]에서 자세한 사항 확인

※ 문의사항: 재무회계팀 02-2123-4500 (fiwebmaster@yonsei.ac.kr)

 

 

 

연 세 대 학 교  총 무 처 장

 

<2022-Fall Semester Instruction of Tuition Installment Plan(TIP) for Undergraduate and General graduate school>

 

 

[Application period]

 2022. 6. 27.(Mon.) ~ 2022. 8. 12.(Fri.) 

(Application is available during the given peirod ONLY.)

 

[Students NOT qualified for TIP]

▶ Freshmen, Re-admitted students, Transfer students for 2022 Fall Semester (the first semester)

▶ Students who have applied for a government guaranteed students loan

▶ Students who have applied for research guidance without registered credit (12/100 payment)

▶ Students who failed to make one of payments during the last semester’s tuition installment plan

▶ For 4 installment, scholarship or extra semester reduction of an amount greater than 3/4 of tuition.

▶ For 2 installment, scholarship or extra semester reduction of an amount greater than 1/2 of tuition.

 

 

[Application and change procedures]

▶ Visit Yonsei portal system (http://portal.yonsei.ac.kr/main/indexe.jsp) → Tuition and payment → Registration → Installment Payment

 

 

[Periods and methods of TIP]

Installment

Registration Period

Tuition

Method

2

Installments

1st

2022. 8. 19 ~ 8. 25. 17:00

50% of tuition + Miscellaneous fees

Deposit in Woori Bank virtual account

(Credit card is NOT available)

2nd

2022. 10. 14. ~ 10. 17. 17:00

50% of tuition

4

Installments

1st

2022. 8. 19 ~ 8. 25. 17:00

25% of tuition + Miscellaneous fees

2nd

2022. 9. 23. ~ 9. 26. 17:00

25% of tuition

3rd

2022. 10. 14. ~ 10. 17. 17:00

4th

2022. 10. 28. ~ 10. 31. 17:00

* Please keep in mind that deadline for each payment is 17:00(KST) on last day of each period

 

 

[Please Note]

▶ Credit card payments are NOT available for TIP applicants

▶ Students returning to school can apply for the installment payment plan before applying to return.

▶ If the 1st payment is not made properly, the TIP will be automatically canceled, and the full tuition must be paid during the additional application period (2022. 9. 8. ~ 9. 14.)

▶ If the TIP is not paid properly, the TIP will be automatically canceled, and the full remaining balance must be paid immediately. If the balance is not paid, it’s considered unregistered and the semester cannot be completed according to the school regulations (NOT CARRIED OVER TO NEXT PAYMENT)

▶ Overseas remittance must be confirmed within scheduled payment periodConsider bank charges and exchange rates when sending from overseas. (The full amount must be confirmed) Overpaid tuition will be returned to the bank account registered at Yonsei Portal.

▶ If the TIP is not paid on time, the application for TIP for the next semester is restricted.

▶ If the application is completed, the date and time of application will be displayed on the screen

▶ Applications for installment payment can only be made during the designated period and if not qualified, it will be canceled without notice.

▶ If there’s reduction (taking extra semester or receiving scholarships), the amount of TIP is calculated on the basis of full tuition and the amount of reduction will be deducted from the final payment

    ex.  Tuition: KRW 4,120,000, 4 installment, KRW 1,000,000 scholarship (Sum payment: KRW 3,120,000)

    → You need to pay for 1st, 2nd, 3rd : KRW 1,030,000, 4th: KRW 30,000

 

 

Vice President for General Affairs,

Yonsei University


  1. 2024-1학기 학위논문 연구계획서 제출 및 논문심사 일정 안내

    Date2024.02.06 By교학 Views107
    read more
  2. [대학원] 원주의과대학 학과별 교육과정표/ Internal Regulations and Curriculum

    Date2022.02.11 By교학 Views2149
    read more
  3. <건강공제> 2017-2학기 의료비 건강공제 접수 마감 안내(~8/31)

    Date2018.08.07 By학생파트 Views1227
    Read More
  4. (교학) 2017학년도 1학기 박사후연구원 지원사업 시행 안내 (마감 : 1/25(수) 17:00까지)

    Date2017.01.18 By교학 Views749
    Read More
  5. (일반대학원)_웰니스건강노화융합학과 안내

    Date2015.09.18 By원주의과대학 Views963
    Read More
  6. (전임교원 공지) 2017년도 우수연구논문 지원사업 시행 안내 (원주연구처)

    Date2018.01.02 By교학 Views939
    Read More
  7. (전임교원 대상) 2017년도 저역서 인센티브 지원사업 안내 (원주연구처; 입력기한 12/22(금)까지)

    Date2017.12.06 By교학 Views922
    Read More
  8. (전임대상공지) 2018 원주캠퍼스 연세미래선도사업 공고 (마감일 : 3/30 (금) 15:00까지)

    Date2018.03.23 By교학 Views988
    Read More
  9. 2015 - 2학기 재학생 등록 안내/2015-2nd Semester Registration information for enrolled students in undergraduate/graduate schools

    Date2015.08.06 By대학원 Views2108
    Read More
  10. 2015-2 대학원학사포탈 연락처 확인 및 수정

    Date2015.08.05 By대학원 Views1853
    Read More
  11. 2015-2 등록금 분할납부 안내

    Date2015.08.05 By대학원 Views1988
    Read More
  12. 2015-2 휴학/복학/재입학 기간 및 제적 안내/2015-Fall Semester_Guideline for Leave of Absence/Reinstatement/Readmission/Expulsion

    Date2015.08.05 By대학원 Views2057
    Read More
  13. 2015-2학기 간호학과 학위논문공개발표 및 자격시험 일정 안내

    Date2015.11.18 By원주의과대학 Views933
    Read More
  14. 2015-2학기 대학원 오리엔테이션 및 워크숍 안내 /Graduate School Orientation- Fall Semester, 2015

    Date2015.08.19 By대학원 Views1425
    Read More
  15. 2015-2학기 목요특강 일정 안내 (연구계획서/공개발표 일정 포함)

    Date2015.09.04 By대학원 Views1631
    Read More
  16. 2015-2학기 수강철회 안내/Guidelines for the Withdrawal of 2015 Fall Semester Course(s)

    Date2015.09.08 By대학원 Views1413
    Read More
  17. 2015-2학기 연세대학교 대학원생 우수논문 공모 요강/Graduate School of Yonsei University Thesis Award Fall 2015

    Date2015.08.06 By대학원 Views2370
    Read More
  18. 2015-2학기 학사가이드북 첨부/ Notice_Guide book of Academic Affairs, Fall 2015

    Date2015.09.22 By대학원 Views628
    Read More
  19. 2015-2학위논문연구계획서발표/Notice_Public Presentation of Research Proposal

    Date2015.10.01 By대학원 Views1644
    Read More
  20. 2015-2학위논문연구계획서제출/submission of research proposal, Fall 2015

    Date2015.08.05 By대학원 Views1964
    Read More
  21. 2015-후기 합격자 등록 안내

    Date2015.08.05 By대학원 Views1710
    Read More
  22. 20152학위논문관련 발표일정 및 자격시험 일정_Schedule at Wonju

    Date2015.09.22 By대학원 Views936
    Read More
Board Pagination Prev 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... 30 Next
/ 30