교학파트

<2023-1학기 학부 및 일반대학원 등록금 분할납부 신청안내>

 

[신청 기간]

▶ 2022. 12. 26(월) ~ 2023. 2. 9(목)까지

 

[분할납부 불가대상]

▶ 2023-1학기 신입생, 편입생, 재입학생 (첫 학기만 불가)

▶ 정부학자금 대출 신청자

▶ 대학원 계약학과 학생 및 신청학점 없는 연구지도 신청자 (등록금의 12/100납부자)

▶ 2022-2학기 분납 미납 취소자

▶ 4회 신청자 중 등록금의 3/4이상 장학 수혜자 및 학기초과 감면을 받는자

▶ 2회 신청자 중 등록금의 1/2이상 장학 수혜자 및 학기초과 감면을 받는자

 

[신청 및 변경 절차]

▶ 학사포탈(portal.yonsei.ac.kr) → 로그인 → 학사행정 → 등록 → 분할납부신청

 

[분할납부 기간 및 방법]

분납 횟수

등록기간

등록금액

등록방법

2회 신청

1차

2023. 2. 17. ~ 2. 23. 17:00

전공별 수업료의 50%+자율경비

우리은행

가상 계좌 입금

(신용카드 

납부 불가)

2차

2023.  4.  7. ~  4. 10. 17:00

전공별 수업료의 50%

4회 신청

1차

2023. 2. 17. ~ 2. 23. 17:00

전공별 수업료의 25%+자율경비

2차

2023. 3. 17. ~ 3. 20. 17:00

전공별 수업료의 25%

3차

2023. 4. 7. ~ 4. 10. 17:00

4차

2023. 4. 28. ~ 5. 2. 17:00

*매회 납부 마감일 마감 시한은 17:00로 제한되오니 유의하시기 바랍니다.

 

[유의사항]

▶ 분할납부 신청 시, 등록금 신용카드 납부는 불가함

▶ 복학예정자는 복학신청 이전이라도 분할납부를 원할 경우 미리 신청해야 함

▶ 외화송금의 경우 등록기간 2~3일 이전에 송금하되 수수료 및 환율에 따른 불이익을 줄이기 위해 5~10%정도 금액을 추가 송금하는 것이 안전함 (차액은 추후 반환 됨)

▶ 1차 납부 기간에 미납 시 분할납부가 취소되며, 추가등록 기간(2023. 3. 10. ~ 3. 13.)에 전액납부

▶ 각 차수별 등록금 미납 시, 분납은 취소되며 잔액 전액을 즉시 납부하지 않을 경우 학칙에 따라 해당학기 이수 불가 (다음 차수 이월 불가)

▶ 미납 발생 시 2023-2학기 분납 신청이 제한됨

▶ 신청이 완료되면 신청화면 상단에 신청일자 및 시간이 붉은색으로 표시되니 확인요망

▶ 분할납부 신청은 지정된 기간만 가능하며 조건 미달 시 분납신청이 자동으로 취소됨

▶ 학기초과자, 장학금 수혜자의 경우

- 분할납부 금액은 전공별 수업료 총액을 기준으로 계산(본인의 납부 금액 기준이 아님)

- 감면액 및 장학금액은 분할납부 마지막 회차부터 차감되어 적용

예1) 등록금 4,120,000원, 분할납부 4회 신청 후 1/2장학금 적용 시,

- 분할납부 발행: 1,030,000원씩 4회 분납

- 장학금 적용: 3, 4회차 분이 차례로 차감되며 1, 2회차에만 1,030,000원씩 납부

 

※ 홈페이지 [학사지원] – [등록금] - [등록금납부/반환] - [분할납부]에서 자세한 사항 확인

 

연 세 대 학 교 총 무 처 장

<2023-1st Semester Instruction of Tuition Installment Plan(TIP) for Undergraduate and General graduate school>

 

[Application period]

▶2022. 12. 26(Mon) ~ 2023. 2. 9(Thu)

 

[Students NOT qualified for TIP]

▶ Freshmen, Re-admitted students, Transfer students for 2023 Spring (only the first semester)

▶ Students who have applied for a government guaranteed students loan

▶ Students who have applied for research guidance without registered credit (12/100 payment)

▶ Students who fail to make one of payments during 2022-2nd tuition installment plan

▶ For 4 installment, scholarship or extra semester reducement of an amount greater than 3/4 of tuition.

▶ For 2 installment, scholarship or extra semester reducement of an amount greater than 1/2 of tuition.

 

[Application and change procedures]

▶ Visit Yonsei portal system (http://portal.yonsei.ac.kr/main/indexe.jsp) → Academic Information → Registration →Application for installment payment

 

[Periods and methods of TIP]

- Select 2 installments or 4 installments

Number of

Installment

Registration Period

Tuition

Registration

Method

2

Installments

1st

2023. 2. 17. ~ 2. 23. 17:00

50% of tuition +

Miscellaneous fees

Deposit in Woori Bank virtual account

(Credit card 

not available)

2nd

2023.  4.  7.  ~  4. 10. 17: 00

50% of tuition

4

Installments

1st

2023. 2. 17. ~ 2. 23. 17:00

25% of tuition +

Miscellaneous fees

2nd

2023. 3. 17. ~ 3. 20. 17:00

25% of tuition

3rd

2023.  4.  7. ~  4.  10. 17:00

4th

2023. 4. 28. ~ 5. 2. 17:00

* Please keep in mind that deadline for each payment is 17:00 on last day of each period 

 

[Please Note]

▶ Credit card payments are not available for TIP applicants

▶ Overseas remittance must be registered within scheduled payment period. (remittance has to be received by Korean bank within each payment period)

▶ Due to bank charges and exchange rates, students are strongly advised to remit 5~10% more to prevent any disadvantages for oversea remittance. Remaining balance will be returned

▶ Students returning to school can apply for the installment payment plan before applying to return

▶ If students fail to make the first payment, TIP will be canceled automatically and the full balance must be paid within the additional application period (2023. 3. 10. ~ 3. 13.)

▶ If students fail to make a payment during each scheduled period, application for the TIP will be cancelled automatically and the full remaining balance must be paid immediately(next business day). If not, students will be prohibited from completing the relevant semester according to school regulations (NOT CARRIED OVER TO NEXT PAYMENT)

▶ TIP for 2023-2nd will be prohibited for students who have not make their scheduled payment

▶ If the application is complete, the date and time of application will be displayed at the top of screen.

▶ Applying for TIP is only available during designated period. If an application is not qualified, TIP will automatically cancelled without notice. Therefore, please check out the terms and conditions

▶ In case of students taking extra semester and beneficiaries of scholarships

- Amount of TIP should be calculated on the basis of full tuition (not one’s tuition)

- If students receive reduction, the amount of reduction will be deducted from the final payment

 

Vice President for General Affairs,

Yonsei University


  1. No Image notice by 교학 2024/02/06 by 교학
    Views 124 

    2024-1학기 학위논문 연구계획서 제출 및 논문심사 일정 안내

  2. No Image notice by 교학 2022/02/11 by 교학
    Views 2169 

    [대학원] 원주의과대학 학과별 교육과정표/ Internal Regulations and Curriculum

  3. No Image new
    by 교학
    2024/04/18 by 교학
    Views 12 

    2024학년도 1학기 대학원 중간 강의평가 실시 안내 (4/27~5/3)

  4. No Image 28Jul
    by 교학
    2022/07/28 by 교학
    Views 81 

    [대학원] 2022학년도 2학기 재입학 안내/Re-Admission Application Guidelines 2022-Fall Semester

  5. No Image 12Oct
    by 학생파트
    2022/10/12 by 학생파트
    Views 84 

    2022-2 외국인유학생 대상 한국법령 이해교육 수강 안내

  6. No Image 14Mar
    by 교학
    2022/03/14 by 교학
    Views 95 

    [대학원] 2022년 1학기 대학원 기관토플 시행안내(4/16)

  7. No Image 15Sep
    by 학생파트
    2022/09/15 by 학생파트
    Views 96 

    [필독] 2022-2학기 학위논문 연구계획서 제출 안내

  8. No Image 29Jun
    by 교학
    2022/06/29 by 교학
    Views 96 

    [대학원] 2022학년도 2학기 석사과정에서 석·박사통합과정으로의 학위과정 변경 신청 안내

  9. 2023학년도 2학기 석사과정에서 석·박통합과정으로의 학위과정 변경 신청 안내(~7/18)

  10. 2023학년도 2학기 석·박통합과정 중단 신청 안내(~7/18)

  11. No Image 01Nov
    by 학생파트
    2022/11/01 by 학생파트
    Views 101 

    [대학원] 2022-2학기 일반대학원 박사학위논문 공개발표 실시 안내

  12. No Image 29Jun
    by 교학
    2022/06/29 by 교학
    Views 102 

    [대학원] 2022학년도 2학기 석ㆍ박사 통합 과정 중단 신청 안내

  13. BK21 대학원혁신지원사업 여름학기 비교과프로그램 개설 강좌 안내

  14. No Image 30Sep
    by 학생파트
    2022/09/30 by 학생파트
    Views 104 

    2023학년도 전기 일반대학원 원서접수 및 서류(PDF파일) 제출 안내[2022.10.21.(금) 09:30 ~ 10.31.(월) 17:00 마감]

  15. No Image 11Jun
    by 교학
    2021/06/11 by 교학
    Views 107 

    [대학원] 2021학년도 1학기 학위논문 제출 안내/Graduate Thesis Submission Schedule(2021 Spring)

  16. No Image 22Dec
    by 학생파트
    2022/12/22 by 학생파트
    Views 107 

    2023학년도 1학기 석·박사 통합 과정 중단 신청 안내

  17. No Image 06Jul
    by 교학
    2022/07/06 by 교학
    Views 108 

    2022-2 일반대학원 등록금 분할납부 신청안내(Tuition Installment Plan)(~8/12)

  18. No Image 02Feb
    by 학생파트
    2023/02/02 by 학생파트
    Views 110 

    [대학원] 2023-1학부/일반대학원 등록금 분할납부 신청안내(Tuition Installment Plan for Undergrad & General Grad)

  19. No Image 05Mar
    by 교학
    2024/03/05 by 교학
    Views 111 

    2024년 1학기 연구실안전교육 이수안내

  20. No Image 25Jan
    by 학생파트
    2023/01/25 by 학생파트
    Views 112 

    [대학원] 2023학년도 1학기 재입학 안내(Re-Admission Application Guidelines 2023-Spring Semester)

  21. No Image 21Dec
    by 교학
    2021/12/21 by 교학
    Views 114 

    [대학원] 2022학년도 1학기 통합 과정 중단 및 석·박사통합과정으로의 학위과정 변경 신청 안내

  22. No Image 24Mar
    by 교학
    2022/03/24 by 교학
    Views 115 

    [대학원] 2022학년도 1학기 수강철회 안내 [4월4일-4월6일]

Board Pagination Prev 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... 30 Next
/ 30