교학파트

?

단축키

Prev이전 문서

Next다음 문서

크게 작게 위로 아래로 댓글로 가기 인쇄 첨부
?

단축키

Prev이전 문서

Next다음 문서

크게 작게 위로 아래로 댓글로 가기 인쇄 첨부

2015-2학기 학위논문 제출 안내

 

대학원의 학위논문 제출은 대학원 홈페이지(http://graduate.yonsei.ac.kr/ → 학위논문 → 온라인제출) 또는 학술정보원 홈페이지(http://library.yonsei.ac.kr/ → Research → 학위논문제출에서 제출할 수 있습니다.

구분

내 용

제출절차

* 학술정보원 홈페이지(http://library.yonsei.ac.kr) → Research → 학위논문 제출 -> 제출안내 숙지 -> 제출 사이트 바로가기 (http://dcollection.yonsei.ac.kr) -> 온라인 파일 제출 -> 제출처 검증 후 승인 -> “제출내역”에서 저작권동의서와 제출확인서 출력 → 학위논문 6부와 저작권동의서, 제출확인서 지참 후 학위논문 제출처 방문 → 학위논문 및 저작권동의서, 제출 확인서 제출

* 개인 학사포탈 논문심사에서 학위논문 제출확인 할 수 있음

* 제출확인서는 일반대학원은 학위논문 제출처에, 다른 대학원은 소속 대학원 사무실에 개별적으로 제출해야 합니다.

* 석.박사학위취득 인터넷 통계조사 참여 (http://www.narastat.kr/emdh)

* 2016.1.20(수)이후 개인학사포탈논문심사에서 논문제출여부를 확인할 수 있음

제출자료

* 온라인 제출: 원문 파일(hwp, doc, docx) * 제출처 : 저작권동의서(이용허락서) 1부, 제출확인서 1부, 학위논문 석사, 박사

7부 (심사위원 전원 날인/사인한 원본 1부 포함)

제출장소

* 연세 삼성학술정보관(2층) 학술정보교육실- 학위논문 제출처(원주의과대학 소속 학생은 원주 의학서관에 제출하고, '학위논문 제출확인서'를 교학부에 제출)

제출일시

* 온라인 제출 : 2015. 12. 21(월) - 2016. 1. 4(월) (항시)

* 책자논문 제출 : 2015. 12. 28(월) - 2016. 1. 8(금)(월-금, 09:10-17:00),

단, 토요일 및 공휴일은 제외

* 학위논문 온라인 제출 문의    학술정보원 콘텐츠개발과    전화번호: 02-2123-6312,4643    E-mail : rokihoon@yonsei.ac.kr

* 학위논문 책자 제출 문의   학술정보원 자료수집과   전화번호: 02-2123-6325   E-mail : chostone@yonsei.ac.kr

 

* 유 의 사 항

1. 학위논문 본심사 실시 및 결과 입력 기간: 2015. 12. 1()-12.19()

2. 확인사항 : 영문성명(반드시 여권과 동일), 논문제목, 논문형태(국,영문)등)

- 영문성명, 논문제목, 논문형태등 수정사항 발생 시 학과사무실을 통해 수정요청

- 학사포탈의 영문성명으로 학위기와 각종 영문증명서가 발급되므로 반드시 확인바랍니다.

3. 박사학위논문 공표 :「고등교육법시행령제 51조」및 「대학원 학위논문에 관한 내규 제19조(학위문의 공표)」에 의거 박사 학위 논문은 합격일로부터 1년 이내에 학계에 공표해야 합니다. 또 공표된 내용은 교육부에 통보될 수 있도록 학과사무실에 통보하여야 합니다. (공표형태-단행본 발간, 관련 학회지 게재, 정기간행물 게재, 외국국제학술지 게재, 학술세미나 발표 등)

 

4. 학위논문제목(국,영문)이 변경된 경우, 학과 사무실에 연락하여 <학사포탈 논문관리시스템>을 통해 학위논문제목을 반드시 2016. 1. 8()까지 변경하여야 합니다.

 

5. 대학원 학칙 11장 학위의 수여 : 제42조(학위수여) ①학위는 수료학점 이수 및 자격시험에 합격한 후 학위논문 심사에 합격하고 학위논문을 제출한 자로서 대학원장의 제청으로 대학원운영위원회의 의결을 거친 자로 총장이 수여한다.

대 학 원

Graduate Thesis Submission Schedule(2015 Fall)

Your graduate thesis can be submitted in the graduate school′s homepage (http://graduate.yonsei.ac.kr, → “Thesis(학위논문)” → “Online submission(온라인 제출)”) or university library homepage (http://library.yonsei.ac.kr, “Research” →”Thesis submission”).

Information

Details

Submission Procedures

*Library homepage →Research →Online registration at “Thesis submission” →Write the received confirmation number on the usage approval form and thesis submission confirmation form, Print forms → Go to a designated location for submission(Library Classroom: "Haksuljeongbo-gyoyukshil(학술정보교육실)": 2nd floor of Yonsei-Samsung Library)→ Submit 6 copies and receive a certification stamp on the online submission confirmation form → Sumit your form at the documentation submission counter at the 2nd floor of the Yonsei-Samsung Library; the graduate school will collect the forms.

*You can verify your thesis submission status at your individual student portal site under “thesis review.”

* Visit to the web for surveying the questionnaire (http://www.narastat.kr/emdh)

Required documents

*Online submission: Document must be in hwp, doc, docx, or pdf file format.

(If you have more than 2 documents, please submit them in a zipped file.)

*Online submission counter: Usage approval form (1 copy), thesis submission confirmation form (1 copy)

*Booklet submission counter: Thesis submission confirmation form with certified stamp (1 copy), graduate thesis (7 copies, must include 1 copy that is signed by thesis committee)

Location for submission

* Graduate thesis submission office is in the Main library 2nd floor. (Wonju College of Medicine students must submit their thesis at the Medical library at Wonju College of Medicine and the “thesis submission confirmation form” at the Dept. of Research and Graduate School Affairs Office at the Wonju College of Medicine.)

Schedule

*Online submission: Dec 21, 2015- Jan 4, 2016(at all times)

*Booklet thesis submission : Dec 28, 2015-Jan 8, 2016 (09:10-17:00)(with exception to Saturday, Holiday)

*Contact Information for online thesis submission

University Library, Department of Contents Development

Tel: 02-2123-6312

Email: rokihoon@yonsei.ac.kr

*Contact Information for booklet thesis submission

University Library, Document Collection

Department

Tel: 02-2123-6325

Email: chostone@yonsei.ac.kr

*Additional Information

1. Assessment and submitting assessment report of the graduate thesis: Dec. 1 ~ 19, 2015 (Submit to department office).

2. The Certificate of graduation and other documents released in English will have the name printed according to the name inserted in the Portal System. Please verify your name in the Portal System.

3. Public release of doctoral dissertation: In accordance with the Enforcement Degree of the Higher Education Act No. 1 and the Internal Regulation for Graduate Thesis No. 19, doctoral dissertations must be publically released to the academia within 1 year. Additionally, the released content must be reported to the department office, in order to notify the Ministry of Education (Forms of release: Publication of independent volume, publication in academic journal, publication in periodicals, publication in international journal, presentation at academic seminar, etc.)

4. If there is a change in the title of the thesis (Korean, English), please contact the department office and change the title through the <student portal thesis management system> by , Friday, 8 Jan 2015.

 

Graduate School of Yonsei University

 


List of Articles
번호 제목 글쓴이 날짜 조회 수
공지 [대학원] 2021-2 학위논문관련 공개발표와 자격시험 일정/Presentation of Research Proposal and Public Presentation of Graduate Thesis and Qualification Exam file 교학 2021.09.23 34
공지 [대학원] 2021-2학기 연구활동종사자 안전교육 실시안내(대학원생 필수)/Completing the Lab Safety Education file 교학 2021.09.06 25
483 <건강공제> 2017-2학기 의료비 건강공제 접수 마감 안내(~8/31) 학생파트 2018.08.07 1155
482 (교학) 2017학년도 1학기 박사후연구원 지원사업 시행 안내 (마감 : 1/25(수) 17:00까지) file 교학 2017.01.18 678
481 (일반대학원)_웰니스건강노화융합학과 안내 file 원주의과대학 2015.09.18 853
480 (전임교원 공지) 2017년도 우수연구논문 지원사업 시행 안내 (원주연구처) file 교학 2018.01.02 846
479 (전임교원 대상) 2017년도 저역서 인센티브 지원사업 안내 (원주연구처; 입력기한 12/22(금)까지) file 교학 2017.12.06 827
478 (전임대상공지) 2018 원주캠퍼스 연세미래선도사업 공고 (마감일 : 3/30 (금) 15:00까지) file 교학 2018.03.23 895
477 2015 - 2학기 재학생 등록 안내/2015-2nd Semester Registration information for enrolled students in undergraduate/graduate schools file 대학원 2015.08.06 2028
476 2015-2 대학원학사포탈 연락처 확인 및 수정 대학원 2015.08.05 1780
475 2015-2 등록금 분할납부 안내 file 대학원 2015.08.05 1935
474 2015-2 휴학/복학/재입학 기간 및 제적 안내/2015-Fall Semester_Guideline for Leave of Absence/Reinstatement/Readmission/Expulsion file 대학원 2015.08.05 1984
473 2015-2학기 간호학과 학위논문공개발표 및 자격시험 일정 안내 원주의과대학 2015.11.18 845
472 2015-2학기 대학원 오리엔테이션 및 워크숍 안내 /Graduate School Orientation- Fall Semester, 2015 대학원 2015.08.19 1345
471 2015-2학기 목요특강 일정 안내 (연구계획서/공개발표 일정 포함) 대학원 2015.09.04 1512
470 2015-2학기 수강철회 안내/Guidelines for the Withdrawal of 2015 Fall Semester Course(s) file 대학원 2015.09.08 1334
469 2015-2학기 연세대학교 대학원생 우수논문 공모 요강/Graduate School of Yonsei University Thesis Award Fall 2015 file 대학원 2015.08.06 2279
468 2015-2학기 학사가이드북 첨부/ Notice_Guide book of Academic Affairs, Fall 2015 대학원 2015.09.22 549
467 2015-2학위논문연구계획서발표/Notice_Public Presentation of Research Proposal 대학원 2015.10.01 1475
466 2015-2학위논문연구계획서제출/submission of research proposal, Fall 2015 file 대학원 2015.08.05 1895
465 2015-후기 합격자 등록 안내 대학원 2015.08.05 1635
464 20152학위논문관련 발표일정 및 자격시험 일정_Schedule at Wonju 대학원 2015.09.22 860
Board Pagination Prev 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... 25 Next
/ 25