교학파트

?

단축키

Prev이전 문서

Next다음 문서

크게 작게 위로 아래로 댓글로 가기 인쇄 첨부
?

단축키

Prev이전 문서

Next다음 문서

크게 작게 위로 아래로 댓글로 가기 인쇄 첨부

2018-1학기 학위논문 제출 안내

 

대학원의 학위논문 제출은 학술정보원 홈페이지(http://library.yonsei.ac.kr → Research →
강의지원 → 학위논문제출에서 할 수 있습니다.

구분

내 용

제출절차

* 학술정보원 홈페이지(http://library.yonsei.ac.kr) → Research → 학위논문 제출 -> 제출안내 숙지 -> 제출 사이트 바로가기 (http://dcollection.yonsei.ac.kr) -> 온라인 파일 제출 -> 제출처 검증 후 승인 -> “제출내역”에서 저작권동의서와 제출확인서 출력 → 학위논문 4부와 저작권동의서, 제출확인서 지참 후 학위논문 제출처 방문 → 학위논문 및 저작권동의서, 제출 확인서 제출

* 온라인 비공개 학위논문은 5부 제출, 일반대학원 법학과 학위논문 5부 제출

* 개인 학사포탈 논문심사에서 학위논문 제출확인 가능

* 제출확인서는 일반대학원은 학위논문 제출처에, 다른 대학원은 소속 대학원 사무실에 개별적으로 제출해야 합니다.

* 석·박사학위취득 인터넷 통계조사 참여 (http://www.narastat.kr/emdh)

* 2018.8.9(목)이후 개인 학사포탈 논문심사에서 논문 제출여부 확인 가능

제출자료

* 온라인 제출: PDF 파일로만 제출
* 제출처 : 저작권동의서(이용허락서) 1부, 제출확인서 1부, 학위논문 석사, 박사

4부 (심사위원 전원 날인/사인한 원본 1부 포함)

* 온라인 비공개 학위논문은 5부 제출, 일반대학원 법학과 학위논문 5부 제출

제출장소

* 연세 삼성학술정보관(1층) 전시실 - 학위논문 제출처
(원주캠퍼스 소속 학생은 원주 중앙도서관에 제출하고, '학위논문 제출확인서'를 원주 교무부에 제출)

제출일시

* 온라인 제출 : 2018. 6. 25(월) - 2018. 6. 29(금) 항시

* 책자논문 제출 : 2018. 7. 2(월) - 2018. 7. 6(금)(월-금, 09:10-17:00)

제출일 엄수

* 학위논문 온라인 및 책자 제출 문의
    연세·삼성학술정보관 1층 전시실
    전화번호: 02-2123-6312,4644(제출처 운영시간 평일 09:00 ~ 17:00)

E-mail : thesis@yonsei.ac.kr  

 

* 유 의 사 항

1. 학위논문 본심사 실시 및 결과 입력 기간: 2018. 6. 1() - 6. 20()

2. 확인사항 : 영문성명(반드시 여권과 동일), 논문제목, 논문형태(국,영문) 등

- 영문성명, 논문제목, 논문형태 등 수정사항 발생 시 학과사무실을 통해 반드시 수정요청

- 학사포탈의 영문성명으로 학위기와 각종 영문증명서가 발급되므로 반드시 확인바랍니다.

3. 박사학위논문 공표 :「고등교육법시행령제 51조」및 「대학원 학위논문에 관한 내규 제19조(학위문의 공표)」에 의거 박사 학위 논문은 합격일로부터 1년 이내에 학계에 공표해야 합니다. 또 공표된 내용은 교육부에 통보될 수 있도록 학과사무실에 통보하여야 합니다. (공표형태-단행본 발간, 관련 학회지 게재, 정기간행물 게재, 외국국제학술지 게재, 학술세미나 발표 등)

4. 학위논문제목(국,영문)이 변경된 경우, 학과 사무실에 연락하여 <학사포탈 논문관리시스템>을 통해 학위논문 제목을 반드시 2018. 7. 6()까지 변경하여야 합니다.

5. 대학원 학칙 11장 학위의 수여 : 제42조(학위수여) ①학위는 수료학점 이수 및 자격시험에 합격한 후 학위논문 심사에 합격하고 학위논문을 제출한 자로서 대학원장의 제청으로 대학원운영위원회의 의결을 거친 자로 총장이 수여한다.

6. 제출된 학위논문과 관련하여 성명, 생일, 학위명, 논문제목, 전공, 지도교수 등의 정보가 국회도서

관과 교육부 산하 한국직업능력개발원에 제공됨을 알려드립니다.

 

대 학 원

Graduate Thesis Submission Schedule(2018 Spring)

Graduate students who are scheduled to graduate in August 2018 should refer to the following guidelines for submitting thesis.

Graduate thesis can be submitted in the library homepage. (http://library.yonsei.ac.kr, “Research” →”Thesis submission”)

Information

Details

Submission Procedures

*Library homepage(http://library.yonsei.ac.kr) → Research → Thesis submission → http://dcollection.yonsei.ac.kr → Login and Submit(Use Yonsei portal ID/PW) → Write the received confirmation number on the usage approval form and thesis submission confirmation form, Print the forms → Visit the designated location for submission(Yonsei-Samsung Library 1st floor Exhibition Hall, next to Y-Valley) → Submit 4 hard-bound copies of your thesis, the usage approval form, and the online submission confirmation form

*You can verify your thesis submission status at your individual student portal site under “thesis review” from the 9th (THU) August, 2018.

Required documents

* Online submission: Document must be PDF file format.

* Usage approval form

* Thesis submission confirmation form

* Four hard-bound copies of your thesis(All copies should have the thesis approval sheet signed by all members of the advisory committee. One of the copies should have the thesis approval sheet with original signature.)

* Five hard-bound copies of your thesis only when 1) you don’t want to open your thesis to public online or 2) you are affiliated with the Law department. (All copies should have the thesis approval sheet signed by all members of the advisory committee. One of the copies should have the thesis approval sheet with original signature.)

Location for

submission

*Yonsei-Samsung Library 1st floor Exhibition Hall(next to Y-Valley)

*Wonju campus students must submit their thesis at the main library at Wonju campus and the “thesis submission confirmation form” at the Academic Affairs Office at Wonju campus.

Schedule

*Online submission: June. 25 ~ June. 29, 2018(at all times)

*Hardbound thesis submission : July. 2 ~ July. 6, 2018 (09:00~17:00)

Please do not miss the deadline

*Contact Information for online thesis submission and booklet thesis submission

University Library, Department of Contents Development

Tel: 02-2123-6312,4644 (9:00 A.M ~ 5:00 P.M, Mon to Fri)

Email: thesis@yonsei.ac.kr

*Additional Information

1. Period of Assessment and submitting assessment report of the graduate thesis: June. 1~20, 2018

2. The Certificate of graduation and other documents released in English will have the name printed

according to the name inserted in the Portal System. Please verify your name in the Portal System.

3. Public release of doctoral dissertation: In accordance with the Enforcement Degree of the Higher

Education Act No. 51 and the Internal Regulation for Graduate Thesis No. 19, doctoral dissertations must be publically released to the academia within 1 year. Additionally, the released content must be reported to the department office, in order to notify the Ministry of Education (Forms of release: Publication of independent volume, publication in academic journal, publication in periodicals, publication in international journal, presentation at academic seminar, etc.)

4. If there is a change in the title of the thesis (Korean, English), please contact the department office and change the title through the <student portal thesis management system> by , Friday, 6th July 2018.

 

 

Yonsei Graduate School


List of Articles
번호 제목 글쓴이 날짜 조회 수
공지 2024-1학기 학위논문 연구계획서 제출 및 논문심사 일정 안내 file 교학 2024.02.06 131
공지 [대학원] 원주의과대학 학과별 교육과정표/ Internal Regulations and Curriculum file 교학 2022.02.11 2177
593 학부-대학원 연계과정 모집(2016-1) file 원주의과대학 2015.12.17 1190
592 통합중단 안내/Notice_Termination of Joint Degree_20152 file 원주의과대학 2015.10.12 1223
591 입찰공고: 연세대학교 원주의과대학 학사관리시스템 고도화(구축) 용역 계약 file 원주의과대학2 2023.02.08 220
590 임상연구자를 위한 기초의학 연구방법론 교육워크숍 안내 (신청서마감 10.30일까지) file 교학 2017.10.24 1260
589 융합형의사과학자_2021년 융합형의사과학자 양성 프로그램 추가 선발 안내(~3.11까지) file 교학 2021.03.08 405
588 융합형의사과학자_2021년 융합형의사과학자 양성 프로그램 추가 선발 안내(~2.23까지) file 대학원 2021.02.17 415
587 원어민 강사를 통한 영어논문 작성 교육 실시 안내_원주의대/ Instruction of the Guidelines for English Writing Thesis 원주의과대학 2015.11.19 1477
586 연세대학교 원주의과대학 통계 특강 신청 안내 교학파트 2016.04.15 1741
585 연세대학교 원주의과대학 연구진흥비 관리지침 및 관련서류 안내 file 교학파트 2017.02.21 1162
584 연구_원주 디지털헬스케어 발전방향 심포지엄 개최 안내 (10/24(수) 14:00, 진리관 101호) file 교학 2018.10.17 1652
583 연구_2018년 하계 R을 이용한 의학통계특강 안내 (신청서 접수기한 : 8/17(금) 17:30) file 교학 2018.07.24 1800
582 연구_2018-2학기 목요특강 안내 file 교학 2018.08.23 1627
581 신청기간연장안내_통합중단 안내/Notice_Termination of Joint Degree_20152 file 원주의과대학 2015.12.29 1211
580 시설물 사용신청서(미래창조연구관) file 교학파트 2016.09.26 1202
579 미래창조연구관 개관예배 안내 file 교학파트 2016.06.14 1274
578 대학원_학위논문작성 체제 안내 대학원 2019.05.31 1480
577 대학원_학위논문연구계획서 발표 _ 공개발표 일정 및 자격시험일정 원주의과대학 2017.09.13 1313
576 대학원_학위논문 표절 검사결과 보고서 제출 시행 안내(2020-2학기 부터)/Plagiarism Prevention and Detection Service Guide from fall 2020 file 대학원 2020.12.08 1377
575 대학원_학술정보원_석사/박사 논문 연구계획서 작성법 교육 안내(1/9, 14:30~15:30) file 원주의과대학2 2019.01.09 1620
574 대학원_학부-대학원 연계과정 모집(2016-후기) file 원주의과대학 2016.06.13 1183
Board Pagination Prev 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... 30 Next
/ 30